Regulamin Funduszu SAMARYTANIN
- Fundusz SAMARYTANIN (zwany dalej funduszem) jest funduszem celowym w ramach Stowarzyszenia Hallelu Jah, z którego środki mogą być wydatkowane tylko na nw. cele, zgodnie ze statutem Stowarzyszenia Hallelu Jah oraz z zasadami przyjętymi w tym dokumencie.
- Fundusz jest tworzony poprzez systematyczne wpłaty celowe osób prywatnych lub innych darczyńców na przeznaczone do tego konto w ramach Stowarzyszenia Hallelu Jah, nr konta: 21 1560 0013 2000 1706 4969 3002 z dopiskiem „Darowizna, Fundusz SAMARYTANIN”.
- Fundusz kierowany jest przez Komitet Funduszu składający się z min. 3, a maks. 5 osób. Decyzje podejmowane są większością głosów. Członkami komitetu w pierwszym roku działania funduszu są: Grażyna Żak, Krzysztof Wierny, Tomasz Solski. W przypadku rezygnacji któregokolwiek z członków komitetu na jego miejsce zostanie wybrana nowa osoba wskazana przez Radę Wspólnoty Hallelu Jah.
- Celem funduszu jest finansowa pomoc charytatywna dla osób będących w trudnej sytuacji materialnej z powodu choroby, wypadków losowych itp. (np. zapłacenie bieżących kosztów wyżywienia, zakwaterowania etc.). Wspieranie to ma postać bezzwrotnej darowizny przekazywanej na podstawie stosownej umowy (zał. 1).
- Fundusz w pierwszej kolejności wspiera osoby z Przymierza Hallelu Jah, a w dalszej kolejności związane ze Wspólnotą Hallelujah, co musi być potwierdzone przez Radę Wspólnoty Hallelu Jah. W przypadku posiadania nadwyżki środków ponad bieżące zapotrzebowanie, wsparcie może być udzielane innym osobom.
- Maksymalne wsparcie z funduszu:
- 400 zł miesięcznie w przypadku osoby z Przymierza Hallelujah, ale nie więcej niż 4 000 zł rocznie,
- 200 zł miesięcznie w przypadku osoby spoza Przymierza Hallelujah, ale będącej związanej ze Wspólnotą Hallelujah, ale nie więcej niż 2 000 zł rocznie,
- 100 zł miesięcznie dla innych osób, ale nie więcej niż 1 000 zł rocznie,UWAGA: wsparcie z funduszu na jedną rodzinę nie może przekroczyć 600 zł miesięcznie. Odstępstwo od tej reguły jest możliwe jedynie w wyjątkowych sytuacjach, po podjęciu jednomyślnej decyzji przez Radę Wspólnoty Hallelu Jah i Komitet Funduszu. Łącznie wsparcie na jedną osobę pełnoletnią nie może przekroczyć 4902 zł w ciągu pięciu lat. (Po przekroczeniu tej kwoty obdarowany zobowiązany jest odprowadzić należny podatek zgodnie ze stosowną ustawą).
- Środki z funduszu przyznawane są przez komitet na podstawie pisemnego wniosku (załącznik nr 2) oraz rozmów komitetu z wnioskującym na maksymalny okres 3 m-cy. Po tym czasie wnioskujący musi złożyć nowy wniosek i ewentualnie odbyć rozmowę z komitetem. Wnioski składane są na ręce członków komitetu, lidera lub członka Rady Wspólnoty Halellu Jah. Komitet przyznając środki konsultuje się również z Radą Wspólnoty, aby nie dochodziło do dublowania środków pomocowych dla danej osoby. Darowizna przekazywana jest jako pokrycie poniesionych wydatków wyszczególnionych w katalogu (załącznik nr 3), na podstawie przedłożonych faktur, rachunków, umów itp. lub może być udzielona w postaci przekazania zakupionych przez Stowarzyszenie towarów lub usług.
- Przyznane środki mogą być wypłacone wnioskującemu pod warunkiem, że cała zadeklarowana przez komitet kwota znajduje się na wyznaczonym do tego koncie i nie jest zarezerwowana na potrzeby świadczeń na rzecz innych obdarowanych osób.
- Środki z funduszu wypłacane są tylko na podstawie pisemnej decyzji komitetu przez przelew na wskazane konto lub bezpośrednio do rąk wnioskującego za jego potwierdzeniem otrzymania.
- Posiedzenia komitetu odbywają się nie rzadziej niż co 3 m-ce.